tisdag 8 april 2008

Att "fara" är att färdas i tid och rum

Sitter och rotar bland gamla mappar och bilder, hittar det mesta faktiskt. Konfirmationsbilder, gamla hockeybilder, stugbilder, osv. Men de jag hittat som påverkar mig mest är alla oändliga Notasbilder.

Jag saknar inte fotbollen. Men jag saknar grusplaner, doften av vått gräs, skavsår på hälarna, att tvingas stå i mål, Saras anfall, sand från Tunavallen i skrubbsår, tejpade fotleder, omklädningsrum, gula kort, Piteå Summer Games, att samla pengar till Gothia, Tunavallen, kvällssol, åka bil till bortamatcher, Malin, dåliga linjedomare, Töre SK, kaptensbindlar, nya fotbollsskor, gamla fotbollsskor, stämplingar och Millis.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Töre SK!=D

Anonym sa...

Du kanske saknar fotbollen ändå..

Anonym sa...

jag håller med. det är bara att konstatera: du saknar fotbollen fäll ;)

Shellfitt sa...

nä men "e,", jag tror bestämt du har fel. jag saknar allt som står där men inte fotbollen. fast, hade jag spelat nu hade jag kanske i sommar fått möta ett visst lag från ö-vik...?