söndag 6 april 2008

Om morgonens stora besvikelse

Imorse var det då dags att kliva upp klockan 06.00 för att se stjärnan på SVT24. MEN! Till den största besvikelsen på ett bra tag upptäcker jag, samtidigt som Joyce och Cow, att jäkla skit det var tekniska problem så de kunde inte visa matchen. Och Valle som hade gjort sig fin i studion och allt... Det kändes tungt, jag grät en skvätt eftersom jag missat nåt jag sett fram emot länge, att kunna se Emp Nordin på tv.

Joyce om Kina, och om livet:
"Tänk om man hade vart född i Kina. Då hade man typ vallat fåren på kinesiska muren. Eller man hade typ varit ett fattigt gatubarn... Jag hade nog varit död."

Ja Joyce. En dag som denna skulle man ha vart född i Kina så man hade kunnat se matchen. Eller, iaf bott där. Eller, iaf varit där.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Joyce - vet du hur det är egentligen i Kina? Det finns väl folk där som är väldigt fattiga men också folk som är rikare än de rikaste svenskarna (Kamprad uteslutet). Har du kollat på de människor som spenderar en stor del av tiden kring Centralen?... "Sveriges egna gatubarn" Dessutom om du bodde i Kina kunde du äta kinesisk mat varje dag! Va' gott! -LRA