fredag 4 april 2008

Ner i pansarvagnarna brudar!

Nu har vi fått ett besked, inte oväntat men ack så upprörande. Fy fan säger jag bara. Om man efter detta har mage att kalla sig hockeystad en enda gång till vet jag inte vad jag gör. Detta finns inte på min världskarta, lever vi på 1800-talet eller vad är det frågan om? Vi kanske ska ta ifrån kvinnorna arvsrätten och rösträtten också, när vi liks ändå håller på?

Jag tror inte AIK förstår riktigt vad de håller på med, det här kan bli hur jävla stort som helst helt ärligt. Det finns redan med på text-tv. Jag har vässat klorna och rotat fram stridsyxan; kriget har börjat och varken vi eller jag kommer ge mig i första taget.


Hittade en sjukt skön kommentar till Norrans artikel av en namne, läs och njut säger jag bara:

Kommentar av Johanna
Känner med tjejerna. Att spela div 1 är som att inte spela alls. Aik kommer inte att ha något damlag alls om det blir såhär, vilket är precis vad styrelsen i aik vill. Då kommer ju även den lilla summan AIK väljer att satsa gå direkt till A.laget. Smart tänkt Pea Israelsson, men jag trodde faktiskt du var smartare än såhär. Hoppas av hela mitt hjärta att ni åker ut ur elitserien.

Sju rätt i samma kommentar, BINGO! KJL!!!

Satan, satan, satan, så arg jag är.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Det är bra att man har känslor och brinner djupt för nåt men det är bra att tänka på vad man lägger ned sin energi. Om klubben inte ger nån peng så det finns väl andra källor? Klubben behöver också tänka på sitt bästa. De har gjort redan mycket under säsongen, men inte har dem nån guldgruva heller i sin bakgård. Om man vill ha proffsig damhockey måste man också tänka proffsigt. Andra proffsidrottsklubbar får en övervägande del av sin peng genom sponsorer. Och peng som kommer är sååååå mycket att idrottare får lön, osv. Peng kommer aldrig för gratis - man får alltid jobba för det. Även lottokupong kostar en slant. För att få peng från sponsorer behöver man veta vad de är intresserade av att få och vad jag har att ge => utredning, olika kunskaper behövs = flera människor med olika kompetens, gemensam faktor = att nå målet.
Vad har gubbar i A-laget gjort för fel att de inte ska vinna? De är också människor, precis såsom du.
Vill du att de går ut i stan med budskapet att damhockeyn i Ske-å inte ska komma med i Riksserien?
Vad tror du hur det funkar om du kastar rutna tomater mot människor kontra tex vackra fina rosor?

Fortsätt att kriga men tänk igenom HUR du krigar. Det kan belönas med att få fortsätta med spel i riksserien med Ske-å dam.

Anonym sa...

klokt tanke om peng. det är klart skell ska kasta rosor och hylla sin förening som ställer upp så bra för dem. hehe..

Anonym sa...

Okej, om man inte känner för att kasta rosor åt dem så visa att de hade fel. Om AIK inte vill ha damerna gå till nån annan förening. Jobba som tusan både innanför och utanför hockeyrinken. Vinn en vacker dag SM-guld i lag X namn framför en stor folkmassa. Att ha en lång kö av sponsorer som vill sponsra laget. Sånt skulle göra att AIK skulle ångra sig djupt att de inte stödde er. Såna spottloskor skulle jag vilja se kastat åt AIK.

När ni kommit så långt får spelare lön, inga fler busresor till Stockholm, osv.
-LRA