söndag 9 augusti 2009

CFL

Idag hade vi vårt första ispass här i Kanada. Jag ramlade och blåste in i sargen i 73 knyck och tog emot mig med axeln, aj kan jag säga. Haha, ändå så typiskt mig, särskilt i den här hallen. Kanske en förbannelse, vad vet jag? Efter träningen tog jag, Annie och Emma tåget downtown för att kolla stan och köpa tennisrackets. Vi frågade oss fram till några sportaffärer och hittade efter ett tag en där det jobbade en kille från Ukraina (han såg dock inte så ukrainsk ut...) som bott i Sverige och bland annat jobbat på Matkompaniet i Luleå, vad är oddsen liksom? Ut knallade vi iaf med Roger Federer-tennisrackets, kan bara leda till succé.


Precis nyss, för ett tag sen, kom vi hem från McMahon Stadium där vi kollat in halva matchen i Canadian Football League mellan Calgary Stampeders och Winnipeg Blue Bombers. Galen sport säger jag, galopperande hästar, fyrverkerier efter touchdown, tusentals röda tröjor och sol i ögonen. Stadion ligger bara ett stenkast bort, så man hör faktiskt just nu massa högtalarprat från matchen. CFL får 4 av 5 "F", grymt.

-:-:-

Dagens, signerat Otto:
-Vad heter gågata eg?
-Walkingstreet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hej där! Nu hittar jag livstecken från dig. På bloggen så klart. Hur kunde jag missa det. Har kollat mailen flera gånger idag för att se om du svarat. Icke. Men det gör ju inget när jag kan följa dig här. Allt ser supernajs ut. Förutom axeln då förståss. Du vet ju. Har varit på Lulviksbadet idag och ska jobba imorrn. HOjja, säger jag. Puss gumman. Nu lägger jag mig. Ta det...