tisdag 25 augusti 2009

Soak up the sun

Pust, jag stängde precis ner facebook. Det känns som en bedrift varje gång jag loggar in. Det handlar om att ta sig i genom, inte ge vika, men att vara smart. Snart kvitterar jag. Apropå massa sånt att inte ge sig har jag idag läst klart Gömda. Till slut blev det för många som sa att jag skulle läsa den, och när jag skulle handla böcker på Arlanda blev jag närmast tvingad av Erika att köpa den, sen om det berodde på att det var ett snabbt beslut när jag stod och velade för länge bland hyllorna låter jag bara osagt. Boken var ändå spännande, och sen finns det nåt med alla de där sann-historia-böckerna/-filmerna som gör att det inte är okej att tycka att de är dåliga eftersom de handlar om hemska eller viktiga saker. För om jag ska vara helt ärlig är Liza Marklund rätt crappy på att skriva, rent språkligt. Men den var fängslande faktiskt. Jag läste den på ett par tre dagar och sist det hände kan jag inte ens påminna mig om. Joss hade varit stolt.

Gömda får 2,5 av 5 "F".

Idag har vi haft två ispass och benfys, man börjar bli rätt mör i kroppen nu faktiskt. På kvällen hade vi middag uppe hos ruttisarna på 466, bring your own food-middag. Det var trevligt. Efteråt satt vi alla bara och pratade lite och berättade om roliga saker som hänt under perioden vi varit här, folk som pratat i sömnen, missing bikini-historier och annat. Jag fick en snurrig-i-skallen-upplevelse där uppe på takterassen i eftermiddagssolen, upplevnjutandas.

Dagens i-landsproblem:
-Hissarna på det här stället är så jävla seeega..

-:-:-
Snyggt Joyci, jag visste väl att du var en naturare! 63 av 65, jag är grymt stolt. Dock betyder det att man lagt ner lite för mycket tid, man behöver faktiskt bara ha 52 rätt för att bli godkänd...

2 kommentarer:

lil cow wow sa...

facebook, jag ska också sluta gå in på facebook, ont i magen får jag nästan varje gång.

Anonym sa...

Stolt: är jag för att du tar dig tid att läsa. Läs och åter läs... HÅller med: gör jag om Liza M inte är någon stor stilist. Må vara om gömda är sann eller fabricerad eller överdriven eller vad hon nu fått kritik för. Har inte orkat ta mig igenom den, trots att jag har den på CD och spelar i bilen vid långkörning. Nej, det blev snabbt byte till Ricki Lee JOnes (stavning?) eller Frida H.
För övrigt: puss gumman. Saknar dig!