måndag 3 augusti 2009

Johanna's Choice

Idag har jag bidragit med pengar till vår svenska ekonomi, jag har hjälpt företag och även misshushållit med våra resurser. Jag har konsumerat. Under den senaste tiden har jag erhållit ett antal presentkort på diverse butiker, och jag har funderat på om jag inte borde, nästintill var skyldig till att, använda upp dem innan jag reser till Amerikat. Ett presentkort på Fritz Olsson var bra till ett tidur tänkte jag, varpå jag därav begav mig tillsammans med min mor till staden med automobilen för att införskaffa ett armbandsur av högsta kvalitet. I affären kunde fröken expedit visa upp många olika, synnerligen förträffligt enastående, klockor i varierande former och kulörer. Jag fann ett blåturkost digitalur, av märket Adidas, och en vit med perforerat läderarmband, CK, högst iögonfallande. Efter att ha tankebrottats med mig själv, men även efter att ha rådfrågat min mor, Joyce och Milla, och även mitt hjärta, fastslog jag att inhandla dem båda, ty beslutet var för svårt för en ung kvinna att taga.

-:-:-
Att ta tag i, att komma över, att förlåta, att skratta. Pust.
Gud, inte nog med att jag köpt två klockor idag (bara det är ju galet i sig), jag har också hunnit med att beställa klubbor och handskar, köpa nya finbyxor, två par ankelsockar och ett par sundsvallsbyxor. Inte konstigt att det går åt helskotta med alla isbjörnar och världen i stort. Apropå sundsvallsbyxorna så skämdes jag nästan lite när jag stod där och testade, men faktiskt så var det okej för jag hittade ett gammalt presentkort som höll på att gå ut, och nåt var jag ju tvungen att slösa upp det på. (Det är okej, det är okej...)

1 kommentar:

joyce sa...

haha! jag tänkte att det skulle sluta med att du köpte ingen, men jag ser att jag hade fel..