söndag 22 november 2009

En Kalle Anka-tidning på toaletten

Eftersom det börjar bli farligt halt ute kan det vara bra att ha vinterdäck på bilen, så idag for jag och pappa till OKs Gör det själv-hall. Självklart var jag tvungen att köra upp på den där rampen själv och, som Carol vet efter vår parkeringshusupplevelse, så är jag inte kingen på att manövrera en bil i trånga utrymmen, särskilt inte Jossas 14 meter långa Merca bör tilläggas. Men den hamnade ändå rätt efter lite fixande (läs: efter att pappa gjort om det...). Jag funderade lite innan hur man kan kunna saker med bilar, det är ju helt konstigt att kunna nåt som har med det att göra. Men! Det var nåt jag tänkte först, för så jäkla svårt verkade det inte, mest bara jäkligt grisigt.

För övrigt är ju däck ett av mina favoritord.

Efter att jag varit väldigt manlig med däck och annat for jag och bror på hockey. Väldigt intressant med tanke på att:
1. Coop Arena är ombyggd för 50:e gången (hade kanske varit bättre att bygga en sprojlans ny på en gång ist?). Nya läktare, omklädningsrum och restauranger, som vi desstutom hade biljetter till eftersom papis företag tydligen var dagens matchvärdar. Så jag och bror fick sitta som värsta lyxlirarna med VIP-tag runt halsen. Hälften kul och hälften genant.
2. Oscar varken är världens mest kunniga eller intresserade "hockeyfan". I början av matchen satt han mest och funderade varför Färjestad inte var lila när jag påpekade att de ju inte mötte Färjestad utan Frölunda. Dessutom fick jag göra honom besviken när jag berättade att de ju inte ens är lila längre (dock klagar inte jag). Han pratade även mycket om matte och fysik, och berättade lite om bakgrundsbrus och Big Bang. Han har lovat hjälpa mig med helvetesjävlaskitfysiken. Min räddning.

4 kommentarer:

carol sa...

Hehe.. Det är inte alltid lätt.

joycehjärtastarlet sa...

känns tryggt att du kan det här med bilar nu när starlet är tillbaka i övik!

Joss sa...

Jo, jag glömde säga idag: Jag sprang på din bror på stan, härom veckan.

Anonym sa...

Haha, jag kan se dig och Ozzy framför mig där uppe på läktaren och O med lätt frånvarande blick fundera över Big bang! Fniss... (se där...)