onsdag 4 november 2009

4:e november

Eftersom vi är borta och det är tätt mellan matcherna betyder det att det inte blir så mycket blogg pga av datorregler och annat. Därför blir det nu istället. Idag förlorade vi 3-2 mot USA, och enligt rykten säger P4-sporten att vi förlorade skotten med 85-25 nånting, och det kan jag ju på en gång dementera som svammel. Eftersom det är 4:e november och vi mött USA betyder det att Tusse T fyller år (tydligen brukar det vara så allt som oftast, iaf förra året), närmare bestämt 20 år! Det innebar att vi fick glass efter middagen, viktigt. En sak är de iaf bra på i Finland, och det är jordgubbsglass. Tom jag som inte är världens största jordgubbsfan tycker det, då är det ju lätt att förstå vilken nivå den är på. Eller så kan det iofs vara att man har värsta sockerbegäret just nu, vet inte säkert.

Annars händer inte så mycket. Tusse stickar mest om dagarna, då brukar jag stirra in i en vägg. Nej. Faktum är att jag hjälpte henne med några varv idag, askul! Måste nog införskaffa stickor och lite garn när jag kommer hem. Att sticka är meditativt, lite som att stirra in i en vägg.

Lägger även till Valles lista på snyggaste namnen:
1. Johanna
2. Slipsen
3. Marie-Philip
4. Emma
5. Patrick Poulin
...
44. Kenny Jönsson
...
71. Muhammed Ali
72. Dragovic
73. Mille

4 kommentarer:

sanna sa...

jag saknar dig, dig och bergnäsbron

Joss sa...

Du borde absolut ta upp sticknålarna igen! Mins du den där multifärgade halsduken som du gjorde?

Appropå det så ligger det ett par vantar här hos mig, som längtar efter dina händer. ;P

Shellfitt sa...

Haha, absolut. Den är riktigt snygg den... Men kanon, jag ska fixa det genom mamma och pappa!

VäL ThE PäL sa...

hahahaha jag diggar verkligen våran namnlista.. den äger ju <3