måndag 16 november 2009

"Joyce var sådär"

Tidigare idag när jag var på gymmet lyssnade jag på Christer i P3 och Apropå det. Efter ett tag blev det svårt att koncentrera sig för det var så sjukt kul, det var bland annat folk som ringde in och berättade om när de borrat sig i pungen, när nån kompis hade fastnat med jackan i skidliften, ramlat och blivit avdragen jacka, tröja OCH bh. Sen började dom prata om hur olika man kan uttala ord, tex nån tant som sa baason istället för bacon och massa om att folk gjorde fel sch-ljud. Då funderade jag ett tag om jag skulle ringa in och berätta lite om mina talfel/dialektgrejer, att det alltid blir sch när ett ord som börjar på sl- kommer efter ett ord som slutar på -r, tex närschlutar vi. Mest bara en parantes. Jag vet inte om Jojan säger så, men å andra sidan är ju hon uppvuxen i Uppsala... Hur som helst blev det så kul att jag fick rulla av stången flera gånger när jag körde bänk för jag typ kollapsade av skratt. -het.



Clara Markeby har en pojkvän i Åsele, för övrigt. Hon ville att jag skulle skriva det så då gjorde jag det. Vsg!

Jag och Madde ska göra om Joyce till ett klotterplank där man kan skriva lite vad man känner för. "Om du ser detta betyder det att Joyce är naken", eller kanske "Fällman was here". Fortfarande under konstruktion.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nå, stänger du durren eller dörren? börjar du elva och förti eller burjar du älva å furti?

joyce sa...

hallå, vadå "joyce var sådär"?haha. och jag gillar inte att ni planerar/hotar att skriva på min kropp. speciellt inte på min mage. då kommer jag ju att dö av skratt och allt kommer bara att bli bläck cirklar. som på maddes vita byxor.

fälsan sa...

hahaha, det går inte att skriva i en blogg!:P