tisdag 15 december 2009

14 000 vuxenpoäng

Imorse vaknade jag 07.10, klädde på mig lite mjukisar, klev ut genom dörren och möttes av en snövägg! Så kändes det iaf, det hade nämligen snöat hela natten och alltalltallt var täckt med ett tjockt pudersnötäcke. Fick lov att mäta snödjupet på biltaket och det var inte mindre än 13 cm. Inte dåligt. På vägen till Kempis fick jag pulsa i snön och när jag kom fram till ett näst intill helt orört parkeringssnöhav kunde jag inte låta bli att skriva lite i snön. Medans jag gick där som en annan traktor insåg jag att det var extremt dålig tajming med all snö eftersom jag ju i veckan är ensam i huset och därför skulle vara tvungen att skotta heela uppfarten alldeles själv. Herregud, så efter hg gick jag hem, letade fram lite skyfflar och skottade hela skiten, en dryg timme tog det. Vilket träningspass sen, kul att jag lökade sönder.



-:-:-

Just nu ligger jag och Erika i varsin soffa, med varsin dator i famnen och bara husmyser. Vi har nyss fikat ett halvt kilo risgrynsgröt var, plus två feta leverpastejmackor. Riktigt viktigt. Hon ställer upp för mig ikväll och sällskapar. Ännu viktigare.

2 kommentarer:

mille sa...

Härligt värre med lite bilder!!! Me like!!! ALOT! haha

mandylane sa...

bra att grahm ställer upp när jag far ivåg ibland. tack erika!