måndag 7 december 2009

Icke att underskatta

Just idag känner jag att gud vad skönt det ibland kan vara att inte bo på Valla. Valley är mysigt för det mesta, men ibland kan det bli lite mycket, och det kände jag idag eller kanske snarare igår. Jag blir förvånad att man fortfarande blir förvånad, faktiskt.

Hela denna grå och regniga måndag har jag tillbringat framför tv:n och jag förundras hur mycket skit som visas på tv, och särskilt över hur mycket white trash-känsla det är på allt. Grannfejden, Ullared och allt vad det heter. Herregud vad pinsamt, jag skäms verkligen över att jag ens vet vad det är. Tacka vet jag Discovery.

Idag undrade mamma vad jag önskade mig i julklapp så jag funderade lite och kom fram till att ett par snygga långisar ju vore bra. Dessutom är det ju nästan en tradition. Mamma tyckte det lät STORARTAT, men faktiskt så tycker jag inte hon ska klaga så mycket för alla vet ju att mina långisar är välkända runt om i Sverige... För att hedra dem, en lista över mina favoriter:

1. Hjärtelångisarna (oslagbara, dock trasiga)
2. Björnisarna
3. Salming

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, du övertygar mig. Det får bli två par! Puss