torsdag 24 december 2009

På ett kantigt vis

Jag och bror borde alltid köpa julklappar tillsammans, för vi var verkligen kung idag. Vi var sjukt effektiva och allmänt grymma. I bilen på väg hem från stan hörde vi att julbocken i Gävle brunnit under natten (jag funderade genast om det som vanligt var Mandy Lane som varit framme, men hon dementerade det senare under dagen och skyllde tom ifrån sig på Isa och Peggy). Någon hade samtidigt hackat sönder hemsidan som bevakar bocken med kameror vilket vi tyckte var oerhört roligt. Dock tyckte polisen i Gävle inte det, enligt SR, men jag funderade lite och kom fram till att de omöjligt kan tycka att det är såå farligt. Är det inte typ det den är till för nästan? Iaf ligger väl traditionen minst lika mycket i att se om den klarar sig ända till julafton som att alls ställa dit den? Ja, vad vet jag, jag är ju trots allt norrbottning och inte gävling.


3 kommentarer:

bjork sa...

jag håller med. låt den brinna. vad skulle gävle vara utan våran bock liksom? dock kan den ju få leva till mellandagarna. tråkigt att den aldrig få se tomten. ska nog säga det till isa och peggy så kan de hålla lite längre i tändstickan nästa år ;)

isa sa...

det blev inga tändstickor i år.. pilbåge och eldpilar iklädd pepparkaksdräkt.

Shellfitt sa...

Hahahahaha!