söndag 13 december 2009

Mandy Lane, och alla andra

Åh herregud, det här blir en väldigt deppig kväll, kjl. Jag ska nämligen skjutsa Madde (och Carol.) till bussen, det betyder att jag blir utan min sambo, helt själv här i huset ända till fredag, sen åker jag själv hem. Så då antar jag att huset blir ensamt med sig själv. Men ändå, tråkigt. Faktiskt helt jävla värdelöst! Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Kanske får bjuda hit nån Vallafrämling... Dock så är det ju ännu fler av det slaget som också far hem i dagarna, vilket inte heller är nåt jag hurrar för. Men JojanDojan är kvar, hon sviker aldrig.

I fredags var det som sagt Milsans och Kissans födelsedag, så vi hängde där ett tag på kvällen. Mycket trevligt och grattis så mycket!

För att få in den där rätta känslan inför julen, såhär på Lucia och 3:e advent, for vi imorse på adventsgudstjänst i Själevads kyrka, uppklädda i bästa söndagsstass: finskjorta+kofta. Jag och Jojan som inte är några erfarna kyrkbesökare tyckte det var lite tjorvigt att hänga med vissa gånger, när man ska stå/sitta osv, men för övrigt tyckte jag vi gjorde grymt bra ifrån oss. Dessutom sänkte vi medelåldern där inne en aning, vilket ju kan ge gammen förhoppningar om att det finns en framtid för kyrkan med massa ungdomar och shit, och det kan jag ju faktiskt bjuda på en dag som denna. Fast nu kom jag på att det ju faktiskt finns massa kyrkungdomar här i Ö-vik. Dock tillhör inte jag och Jojan dem. Eller...? Well. Innan träningen i eftermiddags höjde vi dessutom känslan ännu lite mer då vi pyntade omklädningsrummet, släckte ner och tände ljus, bjöd på pepparkakor och glögg och bringade allmän mysstämning till laget. Bra gjort av oss eller vad? Antagligen.

2 kommentarer:

Erika GRAHM sa...

Grymt gjort bruuds!

Anonym sa...

Jag är Stolt Lilla Jo.