tisdag 22 december 2009

JF <3 JF

Efter två sinnesdagar är jag hemma i Luleå igen, wee! Söndagsnatten var oändligt lång på flygplatsen i Helsingfors, herregud. Planet skulle egentligen gå 1.30, men efter snöoväder och annat kom vi iväg först 05.55. När jag och Erika sen skulle hem till Ö-vik igen var så klart även det planet försenat. När vi väl landade i Ö-vik skickade mamma sms att det var snökaos i Norrbotten och att vi borde stanna en natt i Ö-vik och absolut inteinteinte fick ta bilen. Då ville man nästan gå under. Men jag skulle hem, om jag och Jojan så skulle köra 30 km/h hela vägen. Det gjorde vi också, iaf vissa sträckor, tex när Jojan hamnade bakom en vägskrapa, hehehe... Så när jag kom hem till huset var det bara att skotta fram bilen (som var täckt med 23 cm snö) och fara iväg.

Efter vägen var jag och Jojan inte riktigt lika roliga som vi brukar vara, vilket berodde på en hel del saker men kanske mest på bristande energi. Dock myntades ett väldigt bra nytt uttryck precis när vi rullade in i Skellefteå:

"Som vi säger i Sverige: hellre en bil i busken än ett träd i grenen"
Det handlar alltså om halka, som man kan förstå.

6 kommentarer:

Joyce sa...

precis, rather en bil i busken, ja.. det vet everybody.

Shellfitt sa...

Den som inte vet det ar ju stupid faktisk.

Joyce sa...

veldigt stupid facktiskt

Shellfitt sa...

Som ibland vi säger har i Sverige, korkad

carol sa...

Roligt. Och bra att du mäter snödjupet! Det borde man göra oftare.

Joyce sa...

korkad.. det är ett nytt word for mig. som buske och snödjup. viktiga words. difficult uttal här i sverige.