måndag 14 december 2009

Hej mitt vinterland

Kom precis in i värmen igen efter att ha varit ute och promenerat en sväng så här på kvällen. Kikade ut genom fönstret och såg att det var värsta snöyran ute, då insåg jag även att jag inte varit ut genom dörren sen imorse så jag fick bara lov att gå ut en sväng. Hörnett är rätt mysigt kom jag fram till, inte ett hus som är likt ett annat och många kringelkrokvägar. Helt i min smak alltså. När jag gått ett tag gjorde jag en sensationell upptäckt, det finns nämligen (tydligen) en damm typ alldeles bakom huset! Nästan iaf. Inte hade jag tänkt på att Moälven var ungefär 7 centimeter ifrån huset om man tittar på hitta.se-kartan. Vilken grej, känner mig som värsta Vasco da Gama, eller Columbus för all del. När jag tänker efter har det faktiskt varit en rätt ögonbrynshöjande dag idag, jag har nämligen hunnit med ett och annat trots att jag inte gjort ett skit. Smakprov: skjutsat till flyg, varit på morgondate med Annika E (vanligtvis Jojans jobb) och besiktat Vallalägenheten som för övrigt var fläckfritt urstädad (detta betyder ju således att jag från och med idag officiellt inte längre är vallabo), tränat x2, kokat pasta, anmält mig till att ta SAT's, agerat värdinna när Brallan och JF kom på spontanbesök och som om inte det vore nog så har jag svarat på krångliga mail... Herregud jag skulle kunna hålla på i evigheters evighet!

För övrigt tror jag att jag idag slagit det inofficiella världsrekordet i antalet nysningar under en dag med en nysning varannan sekund, i snitt.

Inga kommentarer: