söndag 27 december 2009

"Äh, det är ingenting jämfört med Mount Everest"

Imorgon åker jag så tillbaka ner till Ö-vik igen med mina två favoritnorrbottenskompanjoner Jojan och Brallan efter en vecka hemma i Luleå. Jag har hunnit med väldigt många saker, tex sova, vara med Malin, vara hos mormor och morfar och äta juliga kakor. Förutom allt det (ja, jag har faktiskt hunnit med ännu mer) har jag ikväll även lyckats låsa in mig själv (och bilen, som står kvar där över natten...) i ett parkeringshus här i stan. När jag hunnit bli lite smått stressad över situationen dök notisen i Norrbottenskuriren upp framför mig: Polis fick på söndagskvällen utrycka till Karpens parkeringshus i centrala Luleå efter att en 19-årig kvinna blivit inlåst... Ja hur som haver var det tur att jag hittade en dörr med låsuppknapp så att jag kunde rymma, men det var fasen nära alltså.


För övrigt har jag och Jojan bestämt oss för att nån gång bestiga Kebnekaise, om inte alltför länge bör tilläggas. Vi funderar att det ju faktiskt inte kan vara såå svårt ändå, inte om man jämför med Mount Everest. Herregud. Här för någon natt sen blev jag nämligen uppe alldeles för länge när jag kom på att det ju var intressant och att jag skulle kolla på massa dokumentärer på nätet. Sagt och gjort, nu kan man fråga mig vaaad som helst om världens högsta berg.

Kanske även Mount Everest...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

På med mössan flickor. Det stormar på K2 / Hälsar tomtemor

joyce sa...

hahaha, så jävla skön bild! snart är vi där.. vi kanske tar Mount Everest också av bara farten