måndag 26 maj 2008

Man skulle varit katt

Föräldrar brukar oftast lära sina barn att man inte ska leka med maten, men min familj är ingen vanlig familj. Efter att jag varit och sprungit i skogen (idag var jag rädd för björnar, jag brukar fundera hur man ska skrämma iväg dem. Mamma påstod att de är rädda för ljud, därför övervägde jag ett tag att sjunga men det kan vara ansträngande samtidigt som man springer. Så den idén strök jag. Den som kan nåt om björnar får gärna dela med sig av sin kunskap) kom jag hem och hittade en halv literglasslåda som var gammal, smakade plast och skulle slängas. Jag fick en vanlig snilleblixt och kände att det skulle vara fruktansvärt intressant att gegga in hela ansiktet med glass, mamma (som ju faktiskt är förälder till mig) tyckte att det var en alldeles utmärkt idé och föreslog att hon kunde ta en bild. Och eftersom jag samlar på erfarenheter...

Jag har inte så mycket intressant eg, jag behöver motivation. Jag har på sistone funderat en del på hur värt det eg är, hur mycket man missar? Fast, vem är man ens utan hockeyn... Oinspirerat var ordet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En otroligt viktig fråga; blundade du eller hade du ögonen öppna? Det ser ut lite som att dom är öppna och ärligt talat ser det skitläskigt ut. Jag kommer typ inte att kunna sova!

Anonym sa...

Ja, att ha klatat glass i ansiktet på sig själv är väl kansk en bra erfarenhet... men de hade varit en bättre erfarenhet att kleta glass i ansiktet på någon annan. :P

Anonym sa...

om man ser en björn ska man se den i ögonen och backa långsamt. om man springer iväg väcker man dess jaktinstinkt och då blir du björnkäk. (råkade jag av någon anledning veta)

Anonym sa...

Men tack så hemskt mycket för björntipsen! Jag hade inte ögonen öppna just när jag kletade in mig, men sen hade jag naturligtvis det då jag skulle posera lite framför kameran. Kan nämna att det var lite obehagligt faktiaskt att ha glassen i hela ansiktet eftersom den var rätt tjock och täppte igen de få luftintag en människa har... Helt klart är det en erfarenhet (kanske större?) att kleta in någon annan, men det fanns ingen lämplig att tillgå just då, jag menar, varken Bosse Ringholm eller kungen var och hälsade på.

Anonym sa...

Hur kändes det med glass förutom kvävande? Tänkte på att har man en brännskada (sol/spis) borde glass vara utmärkt sätta på skadan - mycket fett och askallt. Testade nån gång med gräddfil, men skadan var inte i ansiktet ;-) -LRA