fredag 23 maj 2008

Spandex

Eftersom vi sitter hemma hos Lunkan och spelar poker, men jag spelade bort mig fullständigt och åkte ut först av alla har jag mycket tid över till att göra vad som helst eg, lära mig hjula, måla en tavla eller gå till Statoil och köpa lite knark.

Men inget av det tänker jag göra, ska istället ägna nån minut åt att berätta lite om gårdagens modevisning! Wee. Eller nåt.

Jag spenderade hela gårdagen på Lärkan, alltså kände jag mig lite ball tillsammans med alla musiker, dansare, fotografer och andra allmänt estetiska och kreativa människor. Mycket trevligt. Allt flöt på fint och jag försökte att inte se alltför loddig ut. Ute på podiet hittade jag på många poser, tex hänga på ena benet och sen hänga på andra, fixa med huvan och stuff like that. Mycket sexigt, enligt mig. Mina blodröda tånaglar ska tydligen inte ha synts från läktarplats, men röda var de allt. Och är, fortfarande. Efter igår känner jag mig mycket motiverad att prova på nya saker, man dör ju inte. Höhö. Det har jag märkt tidigare iofs, men nu späddes det liksom bara på. Tyvärr har jag inga bilder, men det kommer! Fick dessutom med mig den oversizeda (!?) hooden med mig hem, kanin KANON! Dessutom en skiva med valsång, den kommer snurra i sommar. KJL!

Citat från gårdagen om estetiska programmet:
Det är inte alla program som, liksom vi, läser arbetslöshet A, B och C

Som avslut kan jag ju nämna att de fortfarande spelar, mer än en halvtimme senare, och ja. Jag är fortfarande ensam utslagen. Livet är hårt för en junis, men jag jobbar på erfarenheten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hip hip hurraa! "Det som inte dödar härdar." -LRA