tisdag 20 maj 2008

Schlager-Mirre

Eftersom jag har 100 graders feber idag är det väldigt synd om mig. Men! När man är hemma och sjuk hinner man göra extremt många konstruktiva och spännande saker, som tex:
  • Sova till prick 11.13
  • Se på tv, då härligt bra program som "Skitiga jobb", "Oprah Winfrey show" och Maddes favorit "Våra bästa år" (jag kan inte förstå att han fortfarande var fången i källaren imorse, det var ändå mer än två veckor sen jag var i Gävle!).
  • Äta
  • Inte plugga
  • Äta igen

En nackdel med att vara sjuk är dock att man inte kan träna, vilket leder till att jag halkar efter i min strävan att uppnå snygga EmpNordin-vader OCH att Joyce närmar sig mina mått ännu mer. Jag känner hur det rent flåsar i nacken...

Det är verkligen en tillfredsställande känsla att göra någon riktigt glad! Det ska jag bli när jag blir "stor", göra-glad-person. Undrar om man kan göra ett sånt företag också? En annan sak jag gillar är Eurovision Song Contest, eller Eurovisionsschlagerfestivalen. Härligt ord med mindre härlig musik men en fantastiskt rolig och underhållande tradion! Även i år blir det Eurovision, i Skell, och till skillnad från Cow så är jag inte obrydd i Charlotte Perellis öden på lördag (torsdag...!), tvärtom är det en av de viktigaste eventsen under hela året! Herregud, att misslyckas där är katastrofalt, skulle kunna leda till krig (orkar inte förklara alla led men "Oj. OJ!" säger jag bara).

För att fira att schlagern börjar ikväll, för att hedra den fantastiska Charlotte Perelli men även för att hedra mina kära juniskollegor Paj, Mirre och Mallan:

Märk väl nagelsmycket, den slickade mittbenan och det faktum att den faktiskt är inspelad på samma ställe som dessa fantastiska bilder är tagna, nämligen "det bruna Scandic" i Linköping!

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Tack Fällman!
Detta är ett minne som jag alltid kommer att bära med mig en oförglömlig kväll :D;) Hoppas att det går bra för Perelli för ma vill ju inte att man ska ha gjort bort sig helt i onödan;) Det var första och sista gången som jag var "stand in" för Perelli. Men med hjälp av bakgrundsdansare som mallan och paj så kan man ju bara inte misslyckas, eller?? :P
Hoppas i alla fall att du kryar på dig Fälle!

Mirre

Shellfitt sa...

Men gud så trevligt att höra att huvudpersonen i filmen sett den! Det var mitt mål, Paj har även hon kollat in den, TOPPBETYG blev det! Helt klart var det en spektakulär kväll, den kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta! En sak jag funderat ang detta framförande, hade ni snackat ihop er om dansen? För som jag uppfattade det hängde Mallan och Paj bara på, och ifall de verkligen gjorde det så gjorde dom det exceptionellt bra!

Anonym sa...

vilket minne:D den får absolut toppbetyg från mig med. gud såå snygg mirre kan vara i mittbena...

krya på dig!!

mallan