lördag 31 maj 2008

Sukla

Jag och Malin stekte idag, säkert tre timmar, i Norra Hamn. Fint väder, men så klart blåste det sjukt mycket och man frös typ ihjäl samtidigt som jag brände mig lite eftersom det var omöjligt att känna hur mycket solen faktiskt låg på. Vi hann med att snabbsteka med Milla och Cilla en stund också, typ 20 min medan de väntade på bussen. När det var två minuter kvar tills bussen gick kom Cilla på att hon skulle köpa glass, så hon springer in på Pressbyrån och är borta nästan lite farligt länge med tanke på avgångstider, men sen när hon väl springer ut ur kiosken och ska in i bussen säger surbusschauffören att man inte får äta glass på bussen. Hahahaha, flyt liksom, men väldigt flyt för mig och Malin som tog glassen till våra hjärtan och adopterade den. Sjukt kul. Sen gick vi och köpte mjukglass. Minuspoäng där med två fetglassar om man ska ha en stekkropp i sommar, men det är helt enkelt smällar man får ta om man ska kunna steka vid älven.
Just nu tror jag att jag är världens mest mobbade människa eftersom jag tvingas sitta inne och skriva en jävla bokrecension till engelskan när det är så fint väder ute. Fast, jag kanske får skylla mig själv som skjutit upp det i ungefär ett halvår. Det är vad jag kallar studiedisciplin. Det mobbade får jag ta igen kanske nästa helg om man råkar hamna i huvudstaden, det skulle faktiskt vara grymt kul att fara dit och bara gå runt och snacka skit. Shoppa kan man också kalla det. Tyvärr har jag en förmögenhet på cirka 0 kronor, så det blir nog eg inte mycket med det. Om inte Madde plockar upp fetbörsen, haha... Nej skämt åsido, gud vad skönt att komma bort ett tag.

Jag funderar på att bli cool i sommar, börja måla graffiti eller trycka t-shirts. Kanske bli singer-songwriter. Vi får se, det är kluvet det där med att ha ett liv och träna. Iaf blev jag inspirerad av nån shit på Bergnäsbron som jag upptäckte när vi traskade över den igår kväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi kan väl skriva massa låtar i sommar, och helst under bergnäsbron med inspiration från medelhavets slum.

Anonym sa...

Ja snabbstek var det rätta ordet!
Det var så sjukt kul när Cilla fick ge bort sin efterlängtade glass som med omständigheterna kunde gjort så hon missade bussen men offrade allt för den, men det bästa var att den inte fick ätas upp av henne själv, haha;D

Anonym sa...

du är redan cool, du behöver inte göra så mycket mer än att bara vara...